PARTENERI


All Categories


Pages

SEO

Importanta backlink-urilor in optimizarea SEO

SEO este o parte foarte importanta in procesul de creare al unui website. De aceea, r9.ro, este aici pentru reusita si vizibilitatea dumneavoastra in mediul online. Backlink-urile de calitate te ajuta sa obtii pozitii de top in cautarile de pe Google.
Cum cauta utilizatorii cand vor sa afle mai multe detalii despre un subiect care ii intereseaza:
dupa brand – reprezinta cautarile utilizatorilor catre pagina de brand a unei companii.
dupa money keywords – sunt reprezentate de cautarile pe care Google le sugereaza si care trebuie sa genereze vanzari pentru produse sau servicii online.
dupa long-tails – sunt reprezentate de cautarile naturale, precum „cazare hotel Buzau ”, „cursuri rapide si ieftine de dezvoltare personala” si lista continua. 


Ce este un backlink si cum ne poate ajuta ?
Optimizarea organica a unui site pentru motoarele de cautare (Google, Bing, Yahoo etc.) consta in realizarea unui continut bogat, structurat, dar totodata accesibil acestora, precum si in cresterea popularitatii pe Internet, prin obtinerea de link-uri externe pertinente catre un site promovat.
Astfel, in functie de continutul titlului si a meta-descrierii, Google stie exact despre ce este vorba in pagina respectiva. Un site fara continut sau unul de calitate slaba, va fi pozitionat in mod diferit in Google, depinzand foarte mult si de competitia pe care o are. Dar daca are link-uri de calitate, poate obtine pozitii de top pe cautari de tipul „money keywords”, chiar inaintea unui concurent al carui continut pe site este net superior fata de al tau.
Link-building-ul nu se face dupa ureche. Este una dintre cele mai dificile activitati pentru ca presupune timp si multa pricepere. Este dificila pentru ca necesita construirea unui profil cat mai variat de link-uri, pe cat mai multe domenii, si presupune timp pentru ca este necesara o evaluare constanta a avantajelor pe care fiecare link le aduce catre site-ul tau.


Cum identificam backlink-urile site-ului tau:
Prin sintaxa de interogare – link:www.site.ro pe Google/Yahoo. Aceasta sintaxa releva backlink-urile pe care motoarele de cautare le considera pertinente. Spre deosebire de Google, Yahoo releva un numar de backlink-uri mult mai mare.Google Webmaster Tools – acest serviciu oferit de Google te ajuta sa monitorizezi evolutia site-ului in motoarele de cautare. Este gratuit si are in componenta peste 10 instrumente cu ajutorul carora se poate verifica integritatea unui site si imbunatati vizibilitatea acestuia in motoarele de cautare.SEO Spyglass – este un tool prin care poti vizualiza toate link-urile existente intr-un site. Acesta iti afiseaza link-urile daunatoare care sunt penalizate de Google.
Open Site Explorer – este un tool lansat de Moz.com prin care poti compara site-ul tau cu cel al competitorilor, pentru a vedea de unde provin link-urile catre site-ul lor. Asta iti va permite sa descoperi noi modalitati pentru a obtine link-uri bune catre site-ul tau.
Ahrefs.com – un tool care urmareste backlink-urile, cuvintele-cheie, mentionarile de brand si stie ce fac competitorii tai.
Cum se obtin backlink-uri de calitate:
prin publicarea de informatii pertinente pe diverse forumuri, bloguri, site-uri de comunicate sau de stiri – care trebuie facuta cu moderatie pentru a nu agasa eventualii utilizatori
prin anunturi – acestea nu trebuie facute zilnic, ci cu moderatie, si utilizand cu mare atentie cuvintele-cheie pe care le stabilim in analiza dinaintea colaborarii.
prin comentarii – acesitea trebuie facute inteligent, pentru a nu parea o reclama fatisa. Spre exemplu, in cazul tigarilor electronice, publicarea de comentarii pe site-uri, bloguri sau forumuri nu se va face niciodata sub forma: „Lasa-te de fumat cu tigara X” si imediat link-ul, „tigara electronica Y este cea mai buna” si link catre site sau pagina respectiva.
prin advertoriale
prin bannere publicitare
prin review-uri publicate de cititori pe forumuri, bloguri, retele sociale.
De ce facem backlink-uri:
Pentru ca tu sa obtii:
pozitii de top
trafic pe site
Pentru a obtine pozitii de top, ne concentram atentia pe link-uri si pe continut. Mare parte din algoritmul Google inca se bazeaza pe link-uri. Practic, acestea sunt recomandarile primite de un site din partea altora. Calitatea link-urilor ofera autoritate, iar autoritatea pozitioneaza tot mai sus site-ul in Google.
La fel de mult accent punem si pe calitatea backlink-urilor. Acestea trebuie sa fie sub forma de text (link-uri cu hypertext) si sa fie urmarite de motoarele de cautare, pentru a influenta pozitia site-ului in Google, spre exemplu. Google tine cont si de calitatea site-ului de pe care se face referinta, precum si contextul link-ului (insemnand continutul semantic al paginii pe care acesta se afla si ancora pe care este inserat link-ul).
Cuvintele-cheie pe care inseram link-ul, precum si contextul semantic le ofera motoarelor de cautare informatii despre tematica site-ului. Textul ancora trebuie sa corespunda cautarilor uzuale ale utilizatorilor. In caz contrar, ca spre exemplu, ancora pe un intreg paragraf sau pe o propozitie, nu va avea rezultate relevante. Daca detii o clinica stomatologica si vrei sa scoti in evidenta tarifele pe care le practici, e bine sa stii ca o ancora de genul „dentistul, prietenul care nu te costa o avere” este destul de nepotrivita, dat fiind ca, in primul rand, oamenii nu il vad drept prieten pe doctorul care le ia o avere pentru a le redobandi o dantura sanatoasa. Ci, in acest caz, ancora „dentist pret” este mai potrivita din punct de vedere SEO, ai sanse mai mari sa ai succes, desi, poate, serviciile tale nu sunt atat de scumpe.
La fel de importanta este si cantitatea backlink-urilor pentru ca motoarele de cautare tin cont de numarul lor si incearca sa detecteze cat mai bine backlink-urile obtinute artificial si sa le prefere pe cele de calitate.


PARTENERI

Most Viewed - All Categories